Comentarii (53)
neacaisa
neacaisa  •  03 Octombrie 2023, 14:57
Postat de MaxiP pe 03 Octombrie 2023, 14:45

Da, mentioneaza si Mexicul. Dar n-a fost, au fost departe. De altfel mentioneaza se pare si ce ziceam eu, important ca eram peste Coreea de Sud. Nu mentioneaza nimic de Ungaria. Aici stie. E ceva gresit din ce am zis eu si ma contrazice el? :))

Ai spus ca mexicul a facut un scor foarte bun cu acel scor de 154, ceea ce e complet fals. In general imprastii doar pareri neinformate de dragul de a face conversatie si nu inteleg de ce.

MaxiP
MaxiP  •  03 Octombrie 2023, 14:45
Postat de neacaisa pe 03 Octombrie 2023, 14:35

Cauta interviul luat antrenorului coordonator in care mentioneaza clar ca asteapta evolutia mexicului, este pe youtube. Daca pe multi alti oameni care au luat la puricat toate notele din competitiile anterioare nu ii crezi, poate te convinge declaratia lui referitoare la echipa mexicului. Legat de ungaria, sunt total de acord, fara kovacs nu aveau decat sanse f mici.

Da, mentioneaza si Mexicul. Dar n-a fost, au fost departe. De altfel mentioneaza se pare si ce ziceam eu, important ca eram peste Coreea de Sud. Nu mentioneaza nimic de Ungaria. Aici stie. E ceva gresit din ce am zis eu si ma contrazice el? :))

neacaisa
neacaisa  •  03 Octombrie 2023, 14:35
Postat de MaxiP pe 03 Octombrie 2023, 14:07

Da' cum sa nu luam in calcul accidentarile? Pai stai asa, ca atunci si Belgia intra in calcul si se califica fara probleme cu Derwael si Vaelen, dar n-a intrat niciun moment in discutie, stiindu-se ca nu vor participa. Cum a fost Mexicul competitoare cu noi la calificare din moment ce au fost la 3 puncte in spate? Adica nu am fost competitori cu Japonia, la 0,7 puncte in spate (diferenta egala cu cea fata de Germania, deci nu stiu unde e diferenta mai mare spre calificare), dar am fost cu Mexic, la 3 puncte in fata. Mexicul nu a contat pentru calificare, da, au fost fantastice dpdv al asteptarilor, au obtinut o pozitie buna, dar ca punctaj, echipele s-au luptat pana la Germania. Adica 10 in afara celor 3 calificate, pentru 9 locuri. Da, daca terminam sub Coreea de Sud erau emotii, mai ales dupa ce ne-a depasit Australia. Dar in momentul in care am fost in fata lor, cu punctaj la limita, e adevarat, calificarea parea cat se poate de sigura, ceea ce a si fost. Pentru ca ulterior, chiar daca ne depasea Germania, chiar si Canada, Coreea de Sud rata calificarea, nu noi. Cam acolo s-a facut diferenta si am si zis-o, la momentul intrarii in concurs, trebuie sa fim in primele 5, peste Coreea. Pentru ca era avantajos si ca punctaj, Coreea de Sud neobtinand un punctaj mic. Eu iti dau dreptate, ca punctaj diferentele nu au fost mari, dar noi cu 6 subdiviziuni ramase, parea de domeniul fantasticului sa nu prindem JO. Plus ca e si diferenta fata de Australia, care a fost infima.

Cauta interviul luat antrenorului coordonator in care mentioneaza clar ca asteapta evolutia mexicului, este pe youtube. Daca pe multi alti oameni care au luat la puricat toate notele din competitiile anterioare nu ii crezi, poate te convinge declaratia lui referitoare la echipa mexicului. Legat de ungaria, sunt total de acord, fara kovacs nu aveau decat sanse f mici.

MaxiP
MaxiP  •  03 Octombrie 2023, 14:25
Postat de blabla13 pe 03 Octombrie 2023, 12:20

Bine c au ajuns antrenori elvețieni să califice echipa României de gimnastică… Unde a marile campioane olimpice ale țării care au rente viagere de mii de lei? Aaa, pe tiktok sau Instagram… Ring a bell, ladies??

Nu ma deranjeaza ca nu sunt, treaba lor, dar ele au si pretentii de a se implica verbal fara sa fie antrenoare si de a li se da tot felul de roluri in echipa fara sa aibe pregatire. Pe argumentul ca sunt mari glorii ale gimnasticii. Altfel, nu vad care e problema ca ne-a calificat un olandez, un romano-maghiar a facut SUA campioana mondiala. Sportivul e una, antrenorul alta. Antrenorul observa potentialul sportivului si il materializeaza, el se ocupa de resurse. Nu e o surpriza ca ai nostri nu stiu face asta, sunt putine sporturi in care se pricep. Strategia de a cauta oameni priceputi care sa-ti puna in valoare sportivii e absolut corecta. Acolo au fost probleme, din pacate 10 ani am incercat cu "priceputii nostri". A venit unul si intr-un an a rezolvat problema. Penibil mi se pare faptul ca e contestat. Contestat ca a reusit ce n-au reusit somitatile noastre in 10.

MaxiP
MaxiP  •  03 Octombrie 2023, 14:21
Postat de neacaisa pe 03 Octombrie 2023, 11:53

Sincer, nu cred ca mai are rost sa dau inca un comentariu lung. Calificarea asta care a fost formalitate dupa parerea ta s-a decis la ultimul exercitiu. O ratare acolo ne scotea din concursul olimpic pe echipe. Daca preferi tu sa crezi ca era mai usor sau aveam sanse mai mari sa fim peste japonia e problema ta.

Pai nu a fost o formalitate. Dar s-a obtinut, asta e important. Astea cu daca... daca nu rata Voinea la sarituri, era o formalitate. Daca nu rata Ghigoarta la barna, era o formalitate. Ideea e ca potentialul aratat era de formalitate. Da, ne puteam apropia si de 160 puncte. Australia ne-a depasit la limita. Cu ratare la sarituri, dar si cu nota foarte buna pe ultima saritura, din 4,2, inaintea careia nu ne mai asteptam sa ne intreaca. Daca si cu parca. S-a obtinut. Nu compar cu Japonia, cu siguranta Japonia putea mai mult. Insa Australia, Coreea de Sud, Germania... cred ca au scos maxim. La limita fata de noi, dar maxim. Germania a intrat in cursa calificarii cu nota fantastica la barna a lui Schaeffer. Care e campioana mondiala la acest aparat, adevarat, dar rar am vazut-o luand nota de 14. In rest... am depasit mai clar Coreea de Sud si Germania decat ne-a depasit Australia. Si ca am stat in acea ultima executie a lui Voinea e doar un bonus. S-a tinut bine. Daca totusi cadea si pierdea un punct, dar sarea si castiga 0,8... tot ne calificam. Per ansamblu, vreo 5 echipe, un loc in finala si un loc in afara JO au fost foarte apropiate ca punctaj: Japonia, Australia, Romania, Canada (fara obiectiv pt JO), Coreea de Sud, Germania. Am fost undeva la mijloc intre ele, peste 3, sub 2.

MaxiP
MaxiP  •  03 Octombrie 2023, 14:13
Postat de AlexandraN pe 03 Octombrie 2023, 12:25

In mare, sunt de acord cu tine ca e nevoie de dificultate. Doar ca mi se pare ca se urmeaza aceeasi strategie ca si pana acum, cea de "mergem la rupere". Si nu e neaparat o problema, cel putin nu cata vreme obiectivul este sa ne calificam intr-o finala. Problema apare cand o sa vrem sa luptam pt medalii, cu generatia asta sau cu vreuna viitoare, ca baza + mentalitatea raman aceleasi de zeci de ani, gimnastica s-a schimbat de n ori de atunci. Mi se pare ca suntem mereu in urma. Strategia asta era excelenta pt 2009-2010, acum e expirata

Da, numai ca paream in urma si cand ne axam pe executie si exact asta ne-a lasat in urma fata de SUA, China, Rusia, ele veneau cu exercitii valoroase, noi cu exercitii curate, dar insuficient de valoroase. Din contra, daca vrei sa te bati la medalie, ai neaparata nevoie de note mari de plecare, altfel poti fi excelent ca executie, nu ai sanse. E exemplul Olandei, sau al Germaniei, ele pun accent pe executie, dar nu se bat cu marile forte neavand exercitii dificile, spre deosebire de Italia sau Marea Britanie, care gimnste cu note mari de plecare la toate aparatele. Cumva baza ar trebui pusa pe executie in juniorat, pentru ca ulterior, progresiv, sa se mearga spre executii cat mai dificile, noi sarim niste pasi, intram direct cu pretentii pentru exercitii dificile, dar cu tare in a le executa bine pana la pasul urmator. Speram ca asta se va schimba. Altfel, la nivel de senioare, e clar ca trebuie sa ne marim dificultatea la sarituri si executia la paralele, acolo pierdem cel mai mult. Cumva gimnastele par putin haotice si incomplete. Stam bine pe 2 aparate, dar cu probleme serioase pe celelalte 2. Toate stau prost la paralele, nu mai pune nimeni accentul la sarituri pe sarituri cu nota mare de plecare, iar apoi e foarte greu sa compensezi din 2 aparate, notele mici luate la celelalte 2. Si chiar si la sarituri, am observat note la executie sub alte gimnaste, ca, cu note de peste 9 la executie e ok si un 4,6. Dar se cam opresc la 8,7, 8,8, rar obtin note de 9.

MaxiP
MaxiP  •  03 Octombrie 2023, 14:07
Postat de neacaisa pe 03 Octombrie 2023, 11:30

Pai hai sa o luam strict pe cifre, fa diferenta intre scorul japoniei si al nostru si apoi intre scorul nostru si al germaniei, si vezi care sunt rezultatele. Matematica imi da dreptate si am fost mai aproape de a fi in afara JO decat in finala de 8, asta nemailuand in calcul ceilalti factori decisivi, precum accidentarile germaniei. Cand am zis eu ca prinde Mexicul finala de 8 sau medalii????? Am zis ca sunt unele din competitoarele nostre pt ultimele locuri de calificare si asa a si fost. Am fost optimist cu privire la calificarea noastra de la bun inceput, mai ales dupa ce am aflat de accidentari, dar nu a fost o formalitate.

Da' cum sa nu luam in calcul accidentarile? Pai stai asa, ca atunci si Belgia intra in calcul si se califica fara probleme cu Derwael si Vaelen, dar n-a intrat niciun moment in discutie, stiindu-se ca nu vor participa. Cum a fost Mexicul competitoare cu noi la calificare din moment ce au fost la 3 puncte in spate? Adica nu am fost competitori cu Japonia, la 0,7 puncte in spate (diferenta egala cu cea fata de Germania, deci nu stiu unde e diferenta mai mare spre calificare), dar am fost cu Mexic, la 3 puncte in fata. Mexicul nu a contat pentru calificare, da, au fost fantastice dpdv al asteptarilor, au obtinut o pozitie buna, dar ca punctaj, echipele s-au luptat pana la Germania. Adica 10 in afara celor 3 calificate, pentru 9 locuri. Da, daca terminam sub Coreea de Sud erau emotii, mai ales dupa ce ne-a depasit Australia. Dar in momentul in care am fost in fata lor, cu punctaj la limita, e adevarat, calificarea parea cat se poate de sigura, ceea ce a si fost. Pentru ca ulterior, chiar daca ne depasea Germania, chiar si Canada, Coreea de Sud rata calificarea, nu noi. Cam acolo s-a facut diferenta si am si zis-o, la momentul intrarii in concurs, trebuie sa fim in primele 5, peste Coreea. Pentru ca era avantajos si ca punctaj, Coreea de Sud neobtinand un punctaj mic. Eu iti dau dreptate, ca punctaj diferentele nu au fost mari, dar noi cu 6 subdiviziuni ramase, parea de domeniul fantasticului sa nu prindem JO. Plus ca e si diferenta fata de Australia, care a fost infima.

AlexandraN
AlexandraN  •  03 Octombrie 2023, 12:25
Postat de MaxiP pe 03 Octombrie 2023, 10:24

Sigur ca sunt lucruri de corectat, dar exact prin executiile mai deficitare dar de dificultate buna s-au obtinut aceste punctaje. Pentru ca daca la ora actuala mizeaza pe executie, realitatea e ca nu se castiga un punct la dificultate si se pierd 2 la executie, ci invers, se castiga mai mult cu dificultatea in conditiile in care executia oricum ar aduce de pierdut si pe elemente mai usoare. Da, in ultimii ani in mod cert partea de executia a fost o problema, chiar si in vremurile rele noi avand gimnaste cu note de plecare destul de bune. Poate se si greseste, se pleaca direct pe ideea notelor de plecare mari, alte tari castiga foarte mult prin executie. Dar astea s-au schimbat dupa ce noi in momentul in care incepeam sa nu mai facem fata americancelor, Rusiei, Chinei, am pierdut pe problema notelor de plecare, au venit ele cu dificultati foarte mari, iar noi cu executii curate nu le faceam fata, cam de atunci s-a schimbat strategia. Si realitatea e ca asta e gimnastica in ziua de azi, executarea unor elemente foarte dificile, desi nu curat, iti dau o sansa in plus fata de gimnastul care iti executa curat elemente mai simple. E cu dus-intors pana la urma. Oricum, sunt pe un drum bun, putem spune ca in sfarsit avem o echipa solida. Ma astept ca pana la JO sa mai creasca si cred ca putem fi in finala olimpica.

In mare, sunt de acord cu tine ca e nevoie de dificultate. Doar ca mi se pare ca se urmeaza aceeasi strategie ca si pana acum, cea de "mergem la rupere". Si nu e neaparat o problema, cel putin nu cata vreme obiectivul este sa ne calificam intr-o finala. Problema apare cand o sa vrem sa luptam pt medalii, cu generatia asta sau cu vreuna viitoare, ca baza + mentalitatea raman aceleasi de zeci de ani, gimnastica s-a schimbat de n ori de atunci. Mi se pare ca suntem mereu in urma. Strategia asta era excelenta pt 2009-2010, acum e expirata

blabla13
blabla13  •  03 Octombrie 2023, 12:20

Bine c au ajuns antrenori elvețieni să califice echipa României de gimnastică… Unde a marile campioane olimpice ale țării care au rente viagere de mii de lei? Aaa, pe tiktok sau Instagram… Ring a bell, ladies??

neacaisa
neacaisa  •  03 Octombrie 2023, 11:53

Sincer, nu cred ca mai are rost sa dau inca un comentariu lung. Calificarea asta care a fost formalitate dupa parerea ta s-a decis la ultimul exercitiu. O ratare acolo ne scotea din concursul olimpic pe echipe. Daca preferi tu sa crezi ca era mai usor sau aveam sanse mai mari sa fim peste japonia e problema ta.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 6
Comentează