1 comentarii. Scrie și tu!

Povestea lui Maverick Viñales, Top Gun devenit realitate + 8 lucruri neștiute despre pilotul în fața căruia nu poate sta nimeni în acest sezon de MotoGP

Maverick Viñales, 22 de ani, este omul momentului în motociclism, principalul favorit la titlu la clasa regină și, cel mai important pentru fanii acestui sport, este pilotul anti-Marquez.

Articol de
vineri, 21 aprilie 11:09

DIN CUPRINS
Cum a început "idila" dintre Maverick Viñales și motociclism 
Drumul anevoios al unui supertalent spre MotoGP
Statistica îl indică drept favorit la titlu în acest sezon
Cronologia rivalității cu Marquez
Relația cu Valentino Rossi, idolul din copilărie al lui Maverick și actualul coleg de echipă
8 lucruri mai puțin știute despre Viñales

Cei care se temeau că Mondialul de Motociclism Viteză va fi acaparat de Marc Marquez nu au motive de îngrijorare. Viñales a început sezonul în forță, cu două victorii care au confirmat forma excelentă arătată în presezon, când a fost cel mai rapid în toate testele.




E al 3-lea
sezon pentru Maverick Viñales la clasa regină

Tânărul născut la Figueres, o localitate din provincia Girona, Catalonia, a cunoscut gustul succesului încă de mic. A trăit printre motociclete de când se știe. Dornic de adrenalină și foarte ambițios, micul Maverick dădea semne că e un supertalent de la o vârstă fragedă. Minimoto, karting, motocross, motociclism viteză. N-a ratat nimic. 
gettyimages 154322215 2012karting

Dragostea pentru motociclete vine din familie, e o pasiune comună: tatăl, bunicul și unchii lui Maverick sunt mari fani ai acestui sport, iar vărul său, Isaac Viñales, concurează și el la Moto2.

Weekendurile în familia Viñales însemnau distracție pe două roți. Nu e de mirare că Maverick spune că prima dată când s-a urcat pe o motocicletă a fost când avea 1 an, iar când a împlinit 3 ani tatăl său i-au dăruit o mini-motocicletă. Culmea, a învățat s-o stăpânească pe un teren de fotbal. :) Nu i-a fost greu să domine motocicleta: "Am învățat să pilotez de la toți din familie. M-au ajutat din primul moment. A fost foarte clar că locul meu e pe două roți", spune spaniolul.

E al 2-leacel mai tânăr pilot care obține victorii cu echipe diferite. Primul a fost Mike Hailwood

Prima dragoste a fost motocrossul, care a rămas modalitatea lui preferată de a-și petrece timpul liber: "Îmi place pentru că e un sport mai sălbatic", se destăinuie pilotul de la Yamaha.
38 25 vinales gp 5230.big.gallery full top lg

De la 9 ani, însă, a decis că vrea să fie campion mondial la motociclism.

"Prima amintire legată de motociclete o am de când aveam 3 ani. Era o minimotocicletă, ca să fiu mai exact. Nu mai știu exact ce model, cred că ceva de genul PW50.

Prima amintire despre o cursă e de când aveam 5 ani. Eram la motocross și a fost un adevărat dezastru. Cădeam întruna. Am amintiri foarte clare de la World Festival, unde au venit copii din întreaga lume. A fost o competiție cu motociclete 50 cc Metrakit.

Îmi amintesc perfect de prima mea victorie importantă. Aveam 8 sau 9 ani", spune Viñales.

Mack nu se teme de nimic, încearcă mereu să se autodepășească și nu lasă nimic la voia întâmplării. Se autodefinește ca fiind un pilot agresiv și când e comparat cu diverși colegi de pe circuit spune că stilul său e unic. Idolul lui e Valentino Rossi, cel care din acest an îi e coleg la Yamaha. Viñales e un perfecționist, foarte atent la detalii, iar primul lucru pe care-l face când ajunge acasă după un Mare Premiu este să vadă reluarea cursei.

Tatăl său e cel mai important om din viața lui Maverick, cel care l-a susținut în absolut tot ce a făcut și care l-a crescut singur, mama părăsindu-l când era mic. Ángel Viñales i-a pus numele Maverick fiului său pentru că era mare fan al filmului Top Gun, apărut în 1986, în care personajul principal, Pete Mitchell 'Maverick', e interpretat de Tom Cruise. A fost aproape o premoniție a tatălui, Maverick devenind pilot, dar nu de avioane, ca în film, ci de motociclete. "I feel the need, the need for speed", pare să fie motto-ul lui Mack, exact ca în film. Tânărul spune că nu a ales să fie pilot, ci s-a născut pentru asta și recunoaște amuzat că a văzut filmul de cel puțin 5 ori.

Și ca lucrurile să fie și mai interesante, Viñales împărtășește o mică particularitate cu un alt om recunoscut pentru viteza sa. Maverick și-a pierdut vârful unui deget la un antrenament, fapt ce-l aseamănă cu Jesse James, cel mai rapid și temut pistolar din Vestul Sălbatic.
maverick viales

Când era copil, catalanul visa să studieze Dreptul și să aibă o carieră în domeniu. Acum însă vrea doar să fie campion mondial la MotoGP.

5 ECHIPE ÎN 6 ANI

Maverick Viñales a avut un parcurs diferit față de compatriotul său Marc Marquez. Dacă "Jokerul" a fost luat sub aripa sa protectoare de Emilio Alzamora (fost pilot de MotoGP), Viñales n-a avut parte de aceeași constanță. A schimbat 5 echipe în 6 ani, plus 3 manageri care nu au știut să-l îndrume. Când Marquez debuta în MotoGP, Viñales era încă la Moto3.

La doar 16 ani, Maverick Viñales a fost declarat Rookie of the Year și a încheiat pe locul 3 sezonul la 125 cc pentru echipa susținută de Paris Hilton, Aprilia Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton. După doar 1 an, vedeta americană și-a retras sponsorizarea.
gettyimages 115258115

Contractul cu Yamaha e cea mai importantă mutare făcută de Maverick până acum. Și-a asumat un risc, a lăsat confortul și lipsa de presiune de la Suzuki pentru a veni alături de legenda Valentino Rossi și pentru a lupta la titlul mondial. Și nu doar că demonstrează că a fost o mișcare inspirată, dar se conturează drept viitoarea stea a motociclismului. S-a adaptat extrem de rapid, dominând M1 mai bine chiar decât "Il Dottore". Motocicleta e mult mai bună decât cea de la Suzuki. Yamaha a câștigat 5 titluri în ultimii 8 ani, fiind cea mai competitivă, iar acest sezon se anunță a fi unul spectaculos, cu Rossi clasându-se pe podium în ambele curse de până acum: locul 3 în Qatar și locul 2 în Argentina.

Armonie la Yamaha

gettyimages 666614674 linjarvis
Șefii de la Yamaha au avut bătăi de cap din cauza contrelor dese dintre Valentino Rossi și Jorge Lorenzo în sezonul trecut. A existat un conflict mocnit între cei doi piloți, ținut în frâu în majoritatea timpului, dar care a răbufnit în câteva rânduri.

Odată cu plecarea lui Lorenzo la Ducati și cu venirea lui Viñales la Yamaha, există, în sfârșit, armonie în echipă. Nu e o garanție că lucrurile vor rămâne așa, dar momentan apele sunt liniștite, iar Yamaha are doi piloți de excepție cu un start de sezon excelent.

"E genul de tip care știe exact de ce e aici, vrea să muncească și se preocupă de toate detaliile. E important că atunci când spune că ceva nu funcționează bine o spune clar. E un avantaj pentru noi pentru că dacă un pilot nu spune clar ce crede, nu știi care e soluția corectă" Ramon Forcada, crew chief Viñales

Viñales nu simte presiunea, afișează un calm incredibil pentru un tip de 22 de ani, deci nici prezența idolului Valentino nu-l poate intimida.

ANDORRA, A DOUA CASĂ

Viñales se antrenează în Andorra pe perioada iernii, la fel ca mulți sportivi spanioli. Unii dintre ei au ales să-și schimbe reședința, motivul principal fiind impozitele mai mici către stat. Dacă în Spania, un sportiv trebuie să dea 50% din venituri statului, în Andorra dă doar 10%.

Și despre Marquez s-a scris în 2014 că e aproape să își schimbe reședința. Și el se antrenează foarte mult în Andorra (printre altele și pentru că bunicul din partea mamei e de acolo). Marc a dezmințit că vrea să se mute definitiv, el locuind în continuare în Cervera (Lleida), alături de părinți și de fratele Alex.

Frații Pol și Aleix Espargaro trăiesc de ceva vreme în Andorra. Pol explică sincer: "Cariera de pilot e foarte scurtă și e important să avem bani când ne retragem. E o portiță bună pentru a economisi".

DIETĂ DE CAMPION

img 9127
Maverick are foarte mare grijă în ceea ce privește alimentația. E un mare gurmand, dar face sacrificii pentru a fi în formă. Mănâncă paste, orez și multe fructe, acesta fiind meniul de bază, nu doar în timpul campionatului. În această iarnă a slăbit chiar două kilograme (are 64 kg acum) pentru a se simți mai comod pe motocicletă.

"Mă deconectez antrenându-mă. Pe bicicletă, alerg, fac motocross, merg la sală. Asta e ceea ce fac și ceea ce-mi place: să mă antrenez și să concurez" Maverick Viñales

Își permite puține excepții, în special atunci când sărbătorește: "Să fiu la dietă e partea cea mai dură din munca mea. Dacă mi-aș atinge obiectivele, aș mânca tot ce aș putea. Aș mânca precum un demon. Tarte, pizza, DE TOATE", recunoaște pilotul.

"Maverick nu are nevoie de un antrenor sau de un psiholog pentru a-l susține. El e primul care-și impune un program strict de antrenamente, o dietă foarte strictă, o disciplină de fier. Lui Maverick îi place să mănânce mult. Și-ar petrece toată ziua mâncând, dar se obligă pe el însuși să aibă o dietă riguroasă"
Alex Salas, prieten și asistent

În 2013, când a câștigat campionatul cu Team Calvo Laglisse, a sărbătorit făcându-și toate poftele: "Când pilota la Moto3, unde greutatea contează foarte mult, avea 56 de kilograme. După ce a câștigat titlul mondial, a cerut un tiramisu. Fusese atât de strict în privința dietei, dar după încheierea sezonului a mâncat tot ce a vrut, s-a îngrășat 9 kilograme. Bineînțeles, apoi a slăbit în presezon, înainte să urce la Moto2", spune prietenul lui Maverick, Alex Salas.

c5rsd6 wmaewxqq

Cei care au lucrat cu Viñales sunt impresionați de profesionalismul său. E foarte meticulos și face sport chiar și în zilele libere. Antrenorul personal, Lluis Capdevila, îi trimite planul de antrenament pe care Maverick îl urmează cu scrupulozitate. Când participă la evenimente promoționale în alte țări cere să vadă înainte meniul, controlează totul la gram și are grijă mereu să aibă greutatea optimă. Se trezește la ora 6 ca să-și organizeze ziua.

"Pierzi o parte din viața ta pentru că în cele mai multe zile nu faci nimic altceva decât să muncești. Mereu mă gândesc cum să îmi îmbunătățesc performanțele, zilele par toate la fel și cred că va fi greu să fac asta mult timp. Îl admir pe Valentino, de-a lungul multor ani el se menține în top. Participă la evenimente, e prietenos și amabil cu toată lumea. Mă surprinde, ar putea să renunțe după tot ce a obținut, ar rămâne la fel de cunoscut. Plus că are o grămadă de bani și nu are nevoie să participe la curse pentru a se finanța", spune Maverick Viñales.

Marquez vs. Viñales, rivali de-o viață

mmmvpodium
Honda versus Yamaha, echipele care și-au împărțit titlurile în ultimii 9 ani promit să ofere o luptă pe cinste! Marquez contra Viñales. "Jokerul" e cu doi ani mai mare decât Maverick și e deja un nume la clasa regină, dar adversarul său are toate atuurile să-i amenințe serios șansele la titlu. E mai rapid decât restul, e imbatabil în duelurile umăr la umăr, e agresiv și e foarte talentat. Pare că nu-i poate sta nimeni în față în acest sezon, fiind văzut drept pilotul viitorului

Lupta la titlu din acest an dintre cei doi spanioli continuă o rivalitate care a început când erau copii. S-au intersectat la puține curse, toate din Cupa Cataloniei, pentru că nu se încadrau la aceeași categorie de vârstă, iar Maverick era singurul pilot care reușea să-l mai învingă pe Marquez.

Șefii de la Yamaha cred că au găsit, în sfârșit, pilotul anti-Marquez. La doar 22 de ani, impresionează prin calmul pe care-l afișează. Mulți au spus despre el că e clona lui Lorenzo, stilul său pe M1 amintește de cel al lui Jorge. Maverick crede altceva: "Stilul meu e similar cu al lui Marc, un pic la limită, un pic scăpat de sub control. Mental, sunt foarte puternic, nu cedez niciodată. Dacă am un adversar în față, încerc să-l prind și să-l depășesc".

"E foarte puternic, e ca o stâncă, e foarte muncitor. Are totul foarte clar în minte. Uneori îmi dă senzația că forțează prea mult, dar nu spune niciodată nu efortului. S-a adaptat mult mai rapid decât mă așteptam" Ramon Forcada, inginer la Yamaha

"Nu-l interesează nici banii, nici faima, vrea doar să fie campion mondial" Lin Jarvis, cel care l-a adus la Yamaha

Maverick și Marc se aseamănă în multe aspecte: stilul agresiv pe motocicletă, talentul, dârzenia cu care muncesc pentru a câștiga și precocitatea.

Marquez e exploziv, mereu energic, Maverick e foarte calm. Specialiștii sunt convinși că cei doi își vor împărți victoriile: "80% din curse le vor câștiga el și Marquez", crede Sito Pons.

gettyimages 529171124

Maverick e absolut convins că-l poate învinge pe Marquez, la fel cum a făcut-o când erau mici. "Se pregătește de multă vreme de această luptă", asigură team-managerul de la Suzuki, Davide Brivio. Iar Marc îl așteaptă. De fapt, se așteaptă unul pe celălalt. Marc a declarat că-l consideră pe Maverick cea mai mare amenințare de când a semnat cu Yamaha.

Incidentul de la Phillip Island, când Marquez l-a încurcat pe circuit pe Viñales, urmărindu-l pe toată durata testelor, stând în spatele său și analizându-l e grăitor. "Când Marc e într-o situație dificilă, își strânge pumnii și înfruntă primejdia. Și întotdeauna găsește calea cea bună pentru a-și înfrânge dificultățile", spun cei care-l cunosc.

Nu e suficient să vezi timpii ca să-ți faci o idee despre ce poate adversarul tău, așa că Marquez n-a stat pe gânduri și l-a urmărit pe Viñales pe circuit. A obținut informațiile necesare despre capacitatea și randamentul pilotului Yamaha. Iar asta nu i-a plăcut deloc lui Viñales: "Am văzut că Maverick a trecut pe lângă mine și am decis să-l ajung și să-l urmăresc câteva tururi. La fel am făcut și cu Ducati și Suzuki", a recunoscut fără probleme Marquez.

Replica lui Viñales n-a întârziat: "E ciudat că Marc era mereu pe urmele mele. Mi-a făcut marcaj strâns, nu am vrut să mă opresc, dar va veni și rândul meu să-l deranjez un pic. Nu l-am înțeles, eu îmi făceam treaba. E greu să accelerezi când îl ai în spatele tău, așa că a trebuit să închei testul mai devreme, după doar 5 tururi".

O mică victorie personală pentru Marquez, care a reușit să-l enerveze pe adversarul său. Deși Maverick nu se enervează ușor.

Fostul crew chief de la Suzuki, Manuel Cazeaux, crede că Viñales trebuie să mai lucreze la atitudinea sa pe circuit. Argentinianul e de părere că trebuie să-și dezvolte și să-și perfecționeze agresivitatea, mai ales pentru că se va lupta cu cel mai agresiv și mai curajos pilot de la clasa regină, Marquez. Pentru Marc, ca și pentru Maverick, orice în afară de victorie e o înfrângere. E foarte complicat să-ncerci să-i explici că ar fi mai bine să termine pe locul 2 sau 3 o cursă. Pentru el e foarte, foarte dificil să accepte alt deznodământ al unei curse.

"Maverick îmi amintește de mine în anumite aspecte. Ca și mine, e încrezător, puternic, e convins că poate câștiga, așa eram și eu" Jorge Lorenzo, Ducati

"Va trebui să uit de frână în anumite momente și să intru în forță în viraje. Marquez e un pilot foarte agresiv. Mă motivează să fiu privit drept favorit. Anul ăsta sunt mai atent la pregătirea fizică, muncesc mai mult, am mare grijă la dietă, vreau să fiu campion mondial.
Va fi o luptă frumoasă cu Marquez, va fi distractiv" Maverick Viñales, Yamaha

OBIECTIV: TITLUL DE CAMPION. CHIAR DIN PRIMUL AN LA YAMAHA!

Înainte de startul sezonului, toată lumea se întreba care este pilotul favorit. Primele două curse ale anului par să fi răspuns la această întrebare.

Viñales a egalat recordul lui Wayne Rainey, din 1991, ultimul care a obținut două victorii cu Yamaha la începutul sezonului.

Maverick, mult mai stăpân pe motocicletă, mai calm, mai calculat s-a impus atât în Qatar, cât și în Argentina. La Losail, circuitul a fost mai degrabă favorabil motocicletei Yamaha, iar clasarea lui Marquez pe doi a fost un succes, ținând cont de faptul că nu e tocmai cursa lui favorită. În Argentina, Marquez i-a oferit victoria pe tavă lui Viñales. A făcut o greșeală și a căzut când se distanțase deja în frunte, având un avans de peste două secunde, dându-i șansa lui Maverick să ofere o lecție despre cum să conduci o cursă. A impus ritmul, fără să pară că știe ce e presiunea. Și are 14 puncte peste Rossi și 37 peste Marquez în clasamentul general după două etape.

Victoria din Qatar nu a fost foarte diferită de cea a lui Lorenzo pe același circuit, în 2016. Nu degeaba mulți spun că are un stil foarte asemănător de a pilota. A oferit o adevărată lecție la Losail când s-a impus în fața lui Dovizioso. Ducati are cea mai bună motocicletă de pe circuit, e invincibilă pe linie dreaptă, dar nu e suficient pentru a câștiga curse. Victoriile se obțin în viraje, pe frânare. Acolo se vede cu adevărat potențialul unui pilot, dar și al motocicletei. Iar prestația lui Maverick a fost una de excepție. A avut probleme la start, nimic neobișnuit pentru el însă. A căzut până pe locul 5, dar a revenit și a urcat poziție cu poziție. A avut răbdare, știa că are un ritm mai bun decât toți adversarii. Nu s-a grăbit să facă depășiri imediat și să riște să comită vreo greșeală. Plus, era important să-și menajeze pneurile. A luptat cu Marquez și cu Dovizioso, ultimul fiind unul dintre cei mai buni pe frânare de pe circuit. Și a învins!

Wilco Zeelenberg, fost pilot și directorul echipei sale, a fost impresionat de maniera de pilotaj a lui Viñales: "Sunt câteva chestii care mi-au plăcut la Maverick văzându-l pe M1... Dar felul în care stăpânește motocicleta m-a surprins. O poate opri foarte bine și, în plus, își folosește foarte bine greutatea corpului pentru a o domina. Ca să forțezi motocicleta trebuie să faci asta".

În Qatar, motocicleta derapa mult și nu putea da randament așa cum și-ar fi dorit, nu a putut fi suficient de rapid în primele tururi, nu se simțea comod. Dar motocicleta Yamaha e perfectă pentru depășirile în viraje. "Cu Suzuki nu puteam face depășiri. Acum pot, roata spate are aderență mai bună și pe accelerare am putut să testez lucrul ăsta. La Suzuki mi-era greu să duc luptele umăr la umăr, nu găseam modalitatea s-o fac, motocicleta nu mă ajuta", spune Viñales.

În Argentina, Marquez a greșit grav și a ieșit din cursă când conducea la peste 2 secunde în fața celorlalți. A profitat Maverick, care și-a adjudecat a doua victorie a anului. A urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, a închis ochii și a rememorat cât de mult a muncit ca să ajungă sus: "M-am gândit la toate momentele, la cât am suferit pentru a ajunge până aici, ca să ajung să conduc una dintre cele mai bune motociclete, cu cel mai bun grup de profesioniști. M-am gândit când eram acasă și munceam până nu mai puteam, având grijă la toate detaliile. Dau 100% și când faci asta și te vezi pe cea mai înaltă treaptă a podiumului ești mulțumit".
imagegallery 12912 58d8e915c86ba

Cu Viñales lucrurile par simple, s-a adaptat rapid, știe să aștepte momentul potrivit pentru a ataca, reușește să recupereze excelent chiar și când pleacă din spate pe grila de start, se simte ca peștele în apă la noua echipă: "Trebuie să-mi îmbunătățesc startul și comportamentul pe primul tur, pe care încă nu le stăpânesc bine. Plus că trebuie să mai lucrăm la setup. Mai am multe lucruri de îmbunătățit chiar dacă nu se văd"

Nu-l consideră pe Rossi principalul său rival, ci pe Marquez: "El e cel la care trebuie să fiu atent. Mă văd luptând pentru titlu cu Marc. Dacă-l împingi dincolo de limită, în mod nomal, Marc cade", spune, încrezător, Maverick.

IDOLUL ROSSI

vinales kecil 300x225
Când concura la clasele mici, Viñales spera să ajungă într-o bună zi la clasa regină pentru a concura printre granzi, în special alături Valentino Rossi. Nu doar că visul i s-a îndeplinit, dar a devenit coleg de echipă cu italianul: "Idolul meu a fost și încă este Valentino Rossi". Acum vrea să-i calce pe urme și să scrie istorie la clasa regină.

Puștiul a mai învățat și de la alții: "Îl admir și pe Dani Pedrosa. Și el e un adevărat erou pentru mine. Îmi place mult ca om și îmi place cum gestionează cursele. Marc Marquez, normal, toți știm ce poate și-l admir mult. E un pilot complet".

PACT DE NEAGRESIUNE

gettyimages 666614668
Presa din Spania scrie că există un pact la Yamaha. Viñales ar urma să-l ajute pe Rossi să câștige al 10-lea titlu din carieră, iar în 2018 Valentino ar urma să-l sprijine pe Maverick să devină o figură marcantă la Yamaha, dar și în MotoGP. Obiectivul Yamaha e să rupă dominația lui Marquez, iar al 10-lea titlu de campion mondial pentru "Doctor" ar fi un început bun. Pe circuit însă lucrurile se văd altfel, iar Maverick nu pare dispus să ofere titlul altcuiva pe tavă, fie el și Rossi, ci îl vrea pentru el. 

8 lucruri neștiute despre Viñales

  • își pune casca înainte cu două minute de antrenament
  • își pune prima dată mănușa dreaptă, apoi pe cea stângă
  • îi lipsește falanga distală de la degetul inelar
  • piesa motivațională: Linkin Park - "We made it"
  • a avut o relație cu Kiara Fontanesi, pilot italian de motocross, de 4 ori campioană mondială (2012, 2013, 2014, 2015)
  • vorbește spaniolă, catalană, engleză, un pic de franceză și un pic de italiană
  • e fan Real Madrid: "Am ales așa pentru a fi contra tuturor din familia mea. Ei țin cu Barça"
  • are un mistreț ca mascotă

ISTORIA E CLARĂ: NIMIC NU-L POATE OPRI

Nici Valentino Rossi, nici Jorge Lorenzo n-au câștigat primele două curse ale anului la Yamaha. Calculele hârtiei îi "zâmbesc" lui Maverick. De-a lungul istoriei, 20 din 24 de piloți și-au adjudecat titlul mondial după ce au câștigat primele două curse ale anului (83,3%). Cine sunt cei 4 care au ratat premiul cel mare?

  • Jim Redman, în 1966. A fost forțat să se retragă din cauza unei accidentări;
  • Jarno Saarinen, în 1973. Și-a pierdut viața după un accident la Monza;
  • Mick Doohan, în 1992. A pierdut aproape tot anul după un accident la Assen;
  • Kenny Roberts Jr, în 1999 ( Álex Crivillé a făcut remontada și a devenit campion mondial).

83,3%sunt șansele în acest moment ca Maverick să devină campion mondial

Marc Marquez are mari probleme în 2017. Nu doar din cauza formei oscilante pe care o arată după după primele două curse ale sezonului, ci și  pentru că va avea în Viñales un rival extrem de puternic.

Marquez nu a recuperat niciodată 37 de puncte în lupta pentru titlul mondial. În 2011, a recuperat 82 de puncte, dar a pierdut.

Palmares

  • 2011 125cc — Aprilia Pev-Blusens-SMX-Paris Hilton — locul 3
  • 2012 Moto3 — FTR Honda — Blusens Avintia — locul 3
  • 2013 Moto3 — KTM Team Calvo — locul 1
  • 2014 Moto2 — Kalex — Paginas Amarillas HP — locul 3
  • 2015 MotoGP — Suzuki Team Suzuki Ecstar MotoGP — locul 12
  • 2016 MotoGP — Suzuki Team Suzuki Ecstar MotoGP — locul 4
  • În 2002 - vicecampion al Cataluniei (50cc)
    Tot în 2002, la 15 ani a devenit cel mai tânăr pilot campion în Spania, dar și în Europa (125cc)
  • În 2003 - campion la categoria Metrakit MiniGP
  • În 2005, la 12 ani - campion al Cataluniei la categoria PreGP 125 și vicecampion la Trofeul Mediteranean
  • În 2008 - a câștigat din nou PreGP 125
  • În 2009 - a fost al doilea la PreGP 125
  • În 2010 - campion al Spaniei și al Europei la 125cc
  • În 2011 - primul sezon la Mondialul de Motociclism, a debutat în Marele Premiu al Qatarului. A terminat al 9-lea.
    În a 4-a cursă a sezonului, la Le Mans, a obținut prima victorie, devenind cel mai tânăr pilot spaniol care câștigă o cursă într-un campionat mondial.
  • În 2012, a concurat pentru Avintia Racing, cu care a reziliat contractul pe 19 octombrie 2012, chiar înainte de primele antrenamente libere pentru Marele Premiu al Malaieziei pentru a-i forța pe cei din echipă să-i schimbe motocicleta FTR Honda cu o KTM, pentru că motocicletele austriece erau cele care dominau pe circuit.
    A revenit apoi, încheiând anul pe locul 3.
    A fost Rookie of The Year în 2012 (debutantul anului) la Moto3
  • În 2013, Team Calvo i-a plătit clauza de reziliere și l-a adus la echipă, cu Ana Carrasco colegă.
    Cu puțin înainte să înceapă sezonul, a căzut destul de rău la Jerez și i-a fost amputată falanga distală de la degetul inelar.
    În marele Premiu de la Jerez 2013 a obținut prima victorie cu Avintia Racing, apoi s-a impus și în marele premiu de la Le Mans, tot în 2013.
    A obținut 10 podiumuri în primele 10 curse ale sezonului, egalând recordul lui Fausto Gresini, stabilit în 1987 la Moto3.
    În Marele Premiu al Comunității Valenciene, 2013, ultima cursă din acel an, a devenit campion mondial la Moto3. "Cel mai bun an din viața mea", spune Maverick.
  • În 2014, a urcat apoi la Moto2 fiind parte din echipa Pons Racing, avându-l coleg pe regretatul Luis Salom, cu care luptase pentru titlu la Moto3 în 2013.
  • În 2015, a urcat la clasa regină, concurând pentru Suzuki și avându-l coleg pe Aleix Espargaro. Prestațiile foarte bune l-au adus în atenția tuturor la doar 21 de ani.
    A fost desemnat debutantul anului în MotoGP. Remarcabil e că din totalul de curse, doar două nu a reușit să le încheie.
  • În 2016, a semnat cu Yamaha pentru două sezoane, înlocuindu-l pe Jorge Lorenzo, care a plecat la Ducati.

surse: marca.es, motociclismo.es, gazzetta.it, abc.es, mundodeportivo.es, Getty Images

Comentarii (1 ) Adaugă comentariu

dinamo_fan  •  21 Aprilie 2017, 15:04

cum or fi calculate sansele alea de 83% la campionat dupa doar 2 curse ??

Vezi toate comentariile (1)

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase